National drug report 2019. Overviewpublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Alain Origer, Nadine Berndt, Rita SeixasEn savoir plus
Rapport national drogues 2019. Bilanpublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Alain Origer, Nadine Berndt, Rita SeixasEn savoir plus
Der Wandel der jugendpolitischen Agenda und die Konsequenzen für die Konzeption der Lebensphase Jugend. Eine Analyse am Beispiel von Jugendpolitik in Luxemburgpublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Andreas Heinen, Helmut WillemsEn savoir plus
Entgrenzung der Jugend und Verjugendlichung der Gesellschaft. Zur Notwendigkeit einer »Neuvermessung« jugendtheoretischer Positionenpublié le 31. décembre 2020Année: 2020En savoir plus
Qualitätskonstruktionen. Zur Verarbeitung divergierender Qualitätsanforderungen in der Jugendarbeitpublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Sandra Biewers GrimmEn savoir plus
The influence of well-being, social support, media use and sociodemographic factors on problematic social media sue among Luxembourgish adolescentspublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Andreas Heinz, Claire van Duin, Helmut Erich WillemsEn savoir plus
« I feel more Luxembourgish, but Portuguese too ». Cultural identities in a multicultural societypublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Isabelle Albert, Stephanie BarrosEn savoir plus
Developing multilingual practices in early childhood education through a professional development in Luxembourgpublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Claudine Kirsch, Gabrijela Aleksic, Katja Natalie Andersen, Simone MortiniEn savoir plus
The Luxembourg COVID-Kids questionnaire – A questionnaire for children aged 6 to 16 about their experiences and well-being during the COVID-19 pandemicpublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Claudine Kirsch, Pascale Engel de Abreu, Sascha NeumannEn savoir plus
Measuring sex and gender identity in a cross-national adolescent population survey: Perspectives of adolescent health experts from 44 countriespublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Adele Piper, Alina Cosma, András Költő, Andreas Heinz, Concepción Moreno-Maldonado, Saoirse Nic GabhainnEn savoir plus
Changes in school alienation profiles among secondary school students and the role of teaching style: Results from a longitudinal study in Luxembourg and Switzerlandpublié le 31. décembre 2020Année: 2020Auteur·e: Alyssa Grecu, Andreas Hadjar, Frederick de Moll, Jan Scharf, Julia Morinaj, Tina HascherEn savoir plus